- Sylabus přednášek
- Fólie pro přednášky
- Sylabus a literatura
- Historie a vývoj umělé inteligence
- Inteligentní počítačové systémy
- Řešení úloh
- Hraní her
- Evoluční algoritmy a umělý život
- Umelý život -- slovenský text
- Klasifikace, rozpoznávání
- Klasifikace, rozpoznávání a shlukování
- Příznakové metody rozpoznávání -- doplňující informace
- Neuronové sítě -- soubor fólií z přednášky, zpracoval Michal Veselovský
- Úvod do problematiky umělých neuronových sítí
- Umělé neuronové sítě -- soubor fólií z přednášky, zpracoval Ondřej Valenta
- Nervový systém, mozek, smysly, paměť, jazyk a řeč
- Bioinformatika - prezentace Ing. Pavla Nového, PhD.
- Medicínská informatika - prezentace Ing. Pavla Nového, PhD. a Ing. Romana Moučka, PhD., LS 2015
- Neuroinformatika - úvod - prezentace Ing. Pavla Mautnera, PhD.
- Predikátová logika 1. řádu
- Základy výrokové a predikátové logiky
- Propositional logic
- Predicate logic
- First Order Predicate Logic
- First Order Predicate Logic 2
- Znalostní systémy a znalostní inženýrství
- Filozofické otázky znalostního inženýrství
- Příklad sémantické sítě
- Úvod do znalostního inženýrství
- Reprezentace znalostí (v němčině)
- Inteligentní agenti
- Inteligentní softwaroví agenti (přednáška O.Rohlíka 7.5.2008)
- Inteligentní agenti (prezentace PowerPoint)
- Komunikace člověk - počítač v přirozeném jazyce
- NLP - zpracování přirozeného jazyka (přednáška M.Konopíka 15.5.2013)
- NLP - zpracování přirozeného jazyka (přednáška P.Krále 14.5.2014)
- Sylabus (MS Word)
- Sylabus (PDF)
- Folie v PostScriptu ke stažení (verze z 6.4.2004)
- Otázky k ústní zkoušce platné ve školním roce 2014/15
- Vzor (šablona) pro zpracování referátu (MS Word)
- Credit work for AIR (rules in English) (MS Word)
- Informace ze studijní agendy
- Zásady hodnocení (bodování) zápočtových prací
Semestrální práce:
Termín zkoušky:
- Přednáší a zkouší: Prof. Ing. Václav Matoušek, CSc.
matousek@kiv.zcu.cz
UC 309
tel. 377 632 471
Umělá inteligence
Game AI:
- Dáma -- jednoduchá implementace dámy -- výsledek snažení studenta z roku 2005
- Osmička -- demonstrační program hry "osmička"
- GameAI.com -- portál, sice poněkud starší, ale první existujicí
- GamaSutra.com -- portál nejen o AI, ale i o CG ... a vůbec
- AI depot -- portál nejen o Game AI, ale i o řešení úloh, gen. alg., neuronových sítích ...
- Lupine Games -- trochu amatérská stánka o Game AI, ale obsahově kvalitní
- Game Developers Conference -- nejdůležitější konference pro vývojáře her (E3 a spol. je spíš pro novináře)
- Amit's game programming -- hlavně o A* algoritmu
- A* demo -- vyzkoušejte si různé terény
- Machine Learning in Games -- zajímavé jsou tutorialy a odkazy na stránky o exotičtějších (deskových) hrách
- Extensible AI -- seznam her vhodných na pokusy s Game AI (trochu starší stránka)
- BotMan -- to nejlepší co na webu můžete nalézt o programování pod HalfLife enginem (Go go go!)
- Q3A bot AI -- pdf dokument (první odkaz na stránce) s popisem AI pro hru Quake III Arena (moje oblíbená ;-)
- AI Cafe -- sledujte odkaz "Tutorials"
- John E. Laird -- neúnavný propagátor Game AI, jako seriózního vědeckého oboru
- MinMax a Alpha-Beta -- i s kódem (i když to není žádný zázrak)
- Zdrojové kódy Q3A, HL&CS, PodBot a jiné
- Inteligentní software -- předmět o expertních systémech, inteligetních agentech a jejich aplikacích (GameAI)
- Halma
Umělý život:
Downloads:
Václav Matoušek,
matousek@kiv.zcu.cz
& Ondřej Rohlík,
rohlik@kiv.zcu.cz
Last modified: 03/07/2019 13:00:30
URL:
http://www.kiv.zcu.cz/studies/predmety/uir/