Tomáš TRUBKA 1. Kombinace
prednasek p.Herouta a cviceni s p.Netrvalovou je zatim to nejlepsi co me na teto
fakulte potkalo. Pokud by takto fungovaly vsechny predmety, nemyslim si, ze by s
nimi meli studenti takove problemy, jelikoz programovani, alespon v rozsahu
potrebnem ke splneni predmetu, se naucili temer vsichni(z mych znamych i ti, u
kterych bych to opravdu necekal).Well done! aneb opravdu dobra prace!
Václav BECA 2. Tuten předmět
se mi líbil asi nejvíc. Je to jeden z důvodů proč jsem se hlásil na FAV.
Programování mě totiž fakt baví. Jen si myslím že by ho mohlo být víc, a mohlo
by se ubrat na tzv. "Dusících předmětech" jako jsou LA a MA...
Vladimír PINKER 3. Pan doc.
Herout mel perfektne pripravene prednasky a jeho postup pri hodnoceni se mi zdal
az nadmiru ferovy, proto nepochopim ty, kteri ho podvadeli domacimi ukoly.
Myslim si, ze by prednasky mely byt rozdelene alespon na dve skupiny. Neda se
preci prednaset pro uplne zacatecniky a pro studenty, kteri uz nejaky rok
programuji. Pak to vypada tak, jak to vypada, ze pulka lidi tam bud nechodi, a
nebo odchazeji po deseti minutach
Jan KUPČÍK 4. Pan Herout je
férový člověk. Velmi dobrý učitel.
Václav MARTINOVSKÝ 5. Chtel
bych vyzdvihnout skvele pripravene a srozumitelne podane (i pro nas informatiky
z FEK) prednasky p. Herouta, na ktere byla radost chodit. Za dalsi vyznamne plus
povazuji naprosto pruhledny system hodnoceni, kdy kazdy student vi presne, kolik
bodu potrebuje na jakou znamku. Ze zapoctoveho a zkouskoveho testu mam ale
rozporuplne pocity - psani programu na papir povazuji (stejne jako vetsina
ostatnich) za prisernost, mnohem lepsi volba by byla skladani zkousky primo u
pocitace (ackoliv vim, ze realizace neni uplne jednoducha). U zkouskoveho testu
bylo take na muj vkus "az moc" teoretickych otazek, ktere jsou v praxi k nicemu,
ale to je mozna otazka nazoru a ten muj se muze lisit.
Jan SVOBODA 6. Pan Herout má
super přístup a umí to dobře podat.Paní Netrvalová kterou jsem měl na cvičení je
velice hodná a ráda pomůže s dovysvětlením. Velmi dobře vedený předmět
Drahomír RYCHECKÝ 7. Sice ze
mě asi programátor nikdy nebude, ale rozhodně už něco vim:-) Studijní materiáli
byly dostatečně kvalitně připraveny, že po zpětné rekaptulaci mi pomohly
pochopit, všem jsem tak trochu plaval
Petr HUMPÁL 8. Kvalita
přednášek neměla naprosto žádnou konkurenci, všechna čest panu Heroutovi. Navíc
oceňuji dobrou dostupnost informací(zejména aktualit) a komunikaci se studenti
přes internet.
Anonymní připomínky
1. Uplne vynikajci system vyuky, kdo se alespon trochu
snazil dosahl velkeho pokroku v programovani. Dekuji
2. Nějakým způsobem bych se pokusil zamezit duplicitě
domácích úkolů, ať již úmyslné nebo náhodné. Například porovnávat již odevzdané
úlohy s právě odevzdávanou a zamezit její validaci v případě shodnosti.
3. Pan doc. Herout je velice snaživý pán s ohromnou vůlí
studenty něco naučit, což pokládám za jeho hlavní přednost. Setkal jsem se jen s
hrstkou kantorů, kteří mají takovou ochotu, ba až vytčený cíl látku přehledně
vysvětlit a natrvalo ji dostat do cizích hlav :o). Řadí se tudíž mezi tu (žel)
menšinu kantorů, jež si pracovně označuji visačkou "prima člověk s lidským
přístupem". K přednáškám. Předně musím podotknout, že se upřímně obdivuji umu,
se kterým byla sestavena skripta. I pro začátečníky v programování, nebo ty z
nás, kteří na přednášky nechodili (vynechal jsem pouze jedinou, a to když na
CIVu přednášel velice poutavý materiál o internetu spoluzakladatel portálu
Centrum.cz), byla povětšinou snadno srozumitelná a napsaná v rámci možností
pochopitelně. Zejména styl počátečních kapitol, nezbytných pro osvojení si
základních programátorských dovedností, dozajista ocenil nejeden nezasvěcený do
zdrojového kódu. Kdybych mohl ovlivnit osnovu předmětu, nejspíš bych okleštil
kapitoly o charsetech, vyhledávání v poli a zčásti i o souborech, které jsou na
první poslech nicneříkající a bez vidiny potenciálního přínosu (tj. unavily
nejen Ing. Hájkovou :-). Věřím však, že jejich význam pochopím v (snad)
následujících letech studia. Místo nich bych navrhoval poněkud nafouknout
kapitolu o OOP. Podle mého soudu je škoda, že je mu věnován tak malý prostor.
Známý z ekonomicko-informatické školy měl v základech programování mnohem více
OOP a jako semestrální práci programoval jednoduchou textovou hru, což je sice
poněkud tužší, ale alespoň povrchně více motivující. To proto, uvážím-li, že
dnes v takřka každém inzerátu hledajícím programátory vyžadují znalost OOP.
Nebylo by možná od věci se s ním blížeji seznámit dříve než v mnohokrát
propagovaném ;-) předmětu KIV/OOP, na nějž se již nesmírně těším. Samostatná
práce velmi komplexně proklepla snad veškeré přednášené učivo (vyjma zmiňovaného
OOP), pro „neprofesionály“ byla dokonce dosti náročná. Zato kdo se jí poctivě
věnoval, byť slabší programátor, nemohl pak nikterak narazit u zkoušky a s
rezervou ji absolvoval. Pro mnohé z nás to byl jediný stanovený cíl, jelikož
předměty KMA v 1. semestru jaksi „intenzivněji“ ohrožovaly možnost setrvání na
škole, a proto bylo jistější nechat si dát z PPA1 za 3 v 1. termínu a pak se již
věnovat matematikám. Děkujeme vřele za to, že jste vypsali zkoušku hned na 3.1.
2007, byť mnohé programátory dnes 3ka z PPA1 v indexu svrbí, když zjistili, že
"ty matiky nejsou tak pekelné" ;-) Za sympatické zpestření předmětu považuji
závěrečnou vsuvku o XML, po formální stránce i ozvláštňující, stejnoě tak žádaná
vystoupení p. Herouta během přednášek (modelka s BMI < 17, parafráze
Čtvrtníčkovy reklamy...)
4. Bohužel si ze cvičení (u přednášek to bylo lepší) mnoho
nezapamatoval, resp. poznámky jsem později při studiu nepotřeboval a vše jsem se
musel učit nanovo
5. Nejprofesionalnejsi prednasky. Vyborna pripravenost
pana Herouta. Velice dobra komunikace prostrednictvym diskuze a intrnetovych
stranek predmetu.
6. Spis bych uvital, kdyby hodnoceni bylo vice zalozeno na
vlastnim programovani, nez na "nauceni se" na test
7. Přednašky poutavé a hlavně srozumitelné. Na cvičeních
jsem zase dopochopil jak věci fungují.
8. Přednášky byly výborně propojeny se cvičeními, nestalo
se to, že bychom na cvičení dělali něco, co jsme dosud neprobrali na
přednáškách. Vedena byla velice dobře.
9. Přednášky byly někdy trochu nesrozumitelné, jelikož
jsem s programováním začínala (ale nepočítala bych to jako negativum pro
přednášejícího). Jinak předmět je to zajímavý a cvičení byla vedena také velmi
dobře.
10. Pro gymnazisty je ppa1 mnohdy tvrdy orisek.
11. Musím říct, že tento předmět mi opravdu přinesl mnoho
nového, zejména tedy proto, že jsem nikdy neprogramoval. Dále bych chtěl říct,
že i přes své nulové znalosti programování na začátku semestru, jsem všemu (nebo
téměř) všemu rozuměl a dokázal se to naučit. Je pravda, že jsem strávil nad Ppa1
více času než jiní, co programovat již (do jisté míry) uměli ze střední školy,
ale absolvovat tento předmět s ohodnocením výborně není ani pro úplného
začátečníka nemožné. Jedinou mou kritičtější připomínkou je, že sylabus předmětu
obsahuje např. pojmy jako základy technického vybavení počítačů, architektura,
klasifikace výpočetních systémů. Programové vybavení počítačů, operační
systém... o kterých jsem se na přednáškách tolik nedozvěděl. Jméno předmětu by
mělo znít spíše Programování a (trochu) počítače 1.
12. Melo by se klast vetsiho durazu na samostatne cviceni
(v pripade nesnazi by ucit poradil/"nakop" sprvnym smerem), protoze stahnout
zdrojovy kod z internetu, dat ho do scitu, prelozit a spustit a pak jit domu je
do jiste miry ztrata casu.
13. Jenom k těm cvičením - je podle mne zbytečné na ně
chodit, protože úkoly si tak jako tak musíte udělat doma a zamýšlet se nad
nějakým programem v 6 večer je opravdu nad lidské síly. Zvláště když jste ve
škole od rána. Jinak vše super, byl jsem spokojen. KIV RULEEEZZZ!
14. Je vidět že pan Herout opravdu ví co dělá, je vždy
zodpovědně připravený, umí látku velmi dobře podat a k tomu všemu je vtipný.
Ideální přednášky, radost na ně chodit. Děkuji a myslím, že tahle pochvala
nebude první ani poslední.
15. kdo zvládne tento předmět, má jistě dobrý základ v
programování... pozor na jednu věc. myslim že většina studentů není na FAV kvůli
programování. možná by bylo lepší nechat ho až na specializaci
16. P. Herout mel velmi kvalitne pripravene prednasky a
skripta. Kladne tez hodnotim pristup ke studentum a propracovanost prednasek a
cviceni. Nevim co bych vytknul.
17. jestli se dá o nějakém předmětu říct známé heslo škola
hrou, pak je to PPA1 s Ing. Heroutem. pro studenty se zkušeností programování
možná příliž velká "šou", ale pro nás ostatní určitě nejlepší předmět v semestru
18. Podle mě by bylo možné aspoň částěčně eliminovat
"falešné poplachy" validátoru. Opravdu se může stát, že dva lidi napíší úlohu
velmi podobně, zvláště v počátečních cvičeních. Identická cvičení by se
samozřejmě asi měli penalizovat. Sám mám jedno cvičení označené za "opsané", ale
druhého člověka neznám, nikdy jsem ho neviděl, ani nekontaktoval...... Systém
který používá PPA2, tedy bez validátoru s tím, že student musí programu rozumět
je podle mě mnohokrát lepší a s nižší aministrativou....
19. Ma odpoved je ovlivnena mym predchozim studiem
probiranych temat. Dle meho nazoru byli prednasky srozumitelne a pro zacatecniky
i zajimave. Jejich jedinou nevyhodou je, ze pan Herout ma velmi uspavajici hlas
:-)
20. Všechny programovací jazyky se vyučují špatně, nebo já
se setkal jen se špatnými učiteli. Zde to zatím bylo nejlepší, ale cvičení byla
pro absolutního nováčka někdy dost depresivní (a to v závislosti na čase),
protože prostě kombinace (ne)znalostí je obtížná, ale v programování velmi
důležitá. Ve skriptech se špatně hledá a nechápu proč jejich pdf verze neni
kopírovatelná. Experimentování z fungujícími programy je podle mě ten nejlepší
způsob jak se programování učit. (ztrácení času přepisováním mi přijde jako
šílené a to i v hodinách seminářů)