Výsledky hodnocení semestru - ZS 2007/2008

KIV/PPA1 - Počítače a programování 1


Garant předmětu: Herout Dotazník byl otevřen od 10.12.2007 do 3.3.2008
Přednášející: Herout , Netrvalová Výsledky zpracovány dne: 4. březen 2008
Cvičící: Kohout , Hájková , Netrvalová , Herout  


Neanonymní připomínky

Josef VRBA
1. Předmět je vedený výborně a je dobře zorganizovaný. Měl bych pouze jednu výhradu. Když se odevzdávají domácí úkoly, tak se kontrolují pouze strojově. Pokud úkol splní podmínky je uznán. Uvítal bych, kdyby se třeba po 14 dnech ukončilo odevzdávání úkolů a úkol se probral na cvičení. Ukázalo se "nejlepší" možné řešení. Ukázalo se "příšerné" řešení, které sice validator uznal, ale v praxy by bylo třeba nepoužitelné. Cvičení by tím pro mě byly určitě užitečnější. Stejně, kdo neodevzdá úkol do 14 dnů, tak ho buď neodevzdá vůbec a nebo ho vypracuje s "pomocí" úkolu od jiného studenta. (omlouvám se za případné pravopisné chyby)
Pavel ŠPATENKA
2. K přednáškám doc. Herouta ani cvičením s Ing. Kohoutem nemám co dodat. Obojí bylo vedeno trochu odlišným stylem, ale myslím, že to bylo jedině ku prospěchu věci. Musím říct, že programování (i přes mé nepříliš velké předchozí znalosti) mě začalo vcelku bavit. Za velkou výhodu považuji možnost získat značné množství bodů ke zkoušce v průběhu semestru. Ten, kdo aspoň trochu něco dělal, nemůže už mít u zkoušky problém. To mně například velmi vyhovuje, protože se sníží podíl nervozity a štěstí na celkovém hodnocení. Myslím, že by mohlo být třeba ještě o 5 bodů víc za domácí úlohy, byť za úlohy větší náročnosti. On-line test byl adekvátně obtížný, kdo si zkusil vzorové zadání neměl by mít větší problém, ikdyž uznávám, že při programování v místnosti plné lidí a pod časovým limitem je člověk schopen soustředění mnohem méně než v klidu doma. Navíc často se člověk zasekne na nějaké chybě z nepozornosti (u mě třeba && místo ||) a při potenciální ztrátě těchto 10 bodů má velmi malou šanci na 1čku. Za největší pozitivum PPA1 považuji motivaci něco dělat v průběhu semestru, která mi velmi chybí v některých jiných předmětech. Jen tak dál...
Michal HRALA
3. Přednášky pana Herouta byli jedny z nejzajímavějších a nejsrozumitelnějších i když mi mnoho nového nepřinesly a humor pana Herouta a zpusob vyuky je jedinečný. Cvičení s paní Netrvalovou probíhali naprosto perfektně, pokud si někdo s něčím nevěděl rady tak ochotně poradila. Osobně si myslim že by bylo vhodné přednášky rozdělit do dvou částí(pro pokročilé a začátečníky) protože nemalá část lidí již programovat uměla a proto se na přednáškách nudila, spala či sledovala filmy..
Jiří PEŠÍK
4. Doporučoval bych do skript a přednášek zařadit méně "odstrašujících" příkladů. Setkal jsem se s názory kolegů (především začínajících programátorů), které odstrašující případy trochu mátly. Případně bych se jim věnoval až na cvičeních nebo při dalších přednášce (po procvičení látky).
Ondřej PILLÁR
5. Podle mě by měl předmět zahrnout více učiva. Také si myslím, že podmínky pro udělení zápočtu (např zápočtová práce, kdy je minimun 7 bodů z 25) by měli být stanoveny přísněji.

Anonymní připomínky

1. Myslím si,že v PPA1 se dostává lidem,kteří nikdy neprogramovali až příliš mnoho informací naráz. Také jazyk JAVA je pro začátečníkdy poměrně složitý. Co se týče cvičení, možná by nebylo špatné dělat méně programů a jít více do hloubky vysvětlování.
2. přednášky - dlouhý leč zajímavý výklad
3. Jak Docent Herout, tak i Ing. Netrvalová odvadějí naprosto skvělou práci. PPA je předmět, který mi nedal absolutně žádnou praci, hlavně díky skvělému přístupu vyučujících. Přednášky i cvičení byli velice zaživné. Nevybavuji si na jedinou věc, která by stála za připomínku k jejich práci.
4. Na přednášky jsem nechodil tak ty hodnotit nemůžu, skripta z PPA1 jsou velmi dobrá a bohatě mi postačila.
5. PPA1 je nepochybně jeden z nejkvalitnějších a nejobjektivnějších předmětů na FAV. Na předmětu si cením zejména snahy přednášejícího vysvětlit problémy a předávat své znalosti dál. Za vysokou objektivitou pak stojí průběžné hodnocení znalostí v průběhu celého semestru, takže výsledná známka není založená pouze na okamžitém výkonu u koncové písemné zkoušky, což je podle mne významný krok vpřed v rámci českého vysokého školství vůbec a měl by se aplikovat i v některých jiných předmětech. Na druhou stranu pro člověka jako já, který na gymnáziu neměl nikdy ani hodinu programování, bylo dost těžké rychle pochopit probíranou látku a nezbývalo opravdu nic jiného, než průběžně pracovat a mít hodně pevné nervy, což je při množství matematik někdy velký problém. FAVka, by měla budoucím studentům dát víc najevo, že student prvního ročníku by měl kromě matematiky a fyziky znát i něco z programování. Budete namítat, že předmět jede od začátku, nic proti, ale tempo je pro naprostého začátečníka pěkně rychlé, předmět je ale udělatelný, měl jsem za 2. Mou připomínku neberte jako kritiku, ale jako postřeh, který by v budoucnu vedl k ještě větší kvalitě studentů KIVu. S pozdravem Tody.
6. PPA1 byl nejlépe organizovaný předmět v celém ZS. Přednášky byly perfektní, dokonale srozumitelné a s dávkou občasného humoru. Nejlepší přednášky byly v druhé polovině semestru, kdy sem se vysloveně na každou další přednášku těšil. A ani i když mi 1 unikla o kousek, svůj názor neměním.


Připomínky či náměty k aplikaci zasílejte na evaluace-req@service.zcu.cz