Programové struktury
Java - objektově orientované programování
Program 1 - Prioritní fronta
stáhnout kostru
Úkoly:
- Od třídy Queue odděďte třídu PriorityQueue.
- Modifikujte metodu put pro vkládání do prioritní fronty
(priorita 1 = přidat na čelo fronty, priorita 0 = přidat na ocas fronty).
- Vytvořte prioritní frontu 5 prvků.
- Do fronty vložte prvky s různou prioritou.
- Vypište obsah fronty.
Program 2 - Obrazce
stáhnout kostru
Úkoly:
- Vytvořte třídu obdélník s definováním metody area.
- Vytvořte třídu pravoúhlý trojúhelník a metodou pro výpořet přepony (odvěsny jsou dány výškou a šířkou).
- Dopište do všech tříd konstruktory s parametry.
- Do třídy trojúhelník dopište kopírovací konstruktor.
- V hlavním programu vytvořte pole 5 obrazců.
- Do pole vložte trojúhelníky t1, t2, obdélník, pravoúhlý trojúhelník (přitom vypište jeho předponu) a kopii prav. troj. (kopírovacím konstruktorem třídy trojúhelník).
- V cyklu vypište obsahy všech obrazců pole.
Poslední změna:
25. 4. 2005
Josef Steinberger