Programové struktury
Java - objektově orientované programování
Program 1 - Bankomat
Vytvořte program simulující funkci bankomatu.
Úkoly:
- Vytvořte třídu Bankomat s metodou pro výběr hotovosti.
- V hlavním programu otestujte metodu pro výběr.
- Definujte uživatelskou výjimku - nedostatečná hotovost v bankomatu
- V metodě pro výběr vyhoďte definovanou výjimku.
Program 2 - Vlákna
Tvorba vláken a jejich synchronizace.
Úkoly:
- Vytvořte třídu Vlákno s identifikační metodou.
- Třídu Vlákno doplňte o vlastnosti - jméno vlákna, délka intervalu mezi identifikacemi a počtem intervalů.
- V hlavním programu vlákna (metoda run) identifikujte běžící vlákno. Identifikace vlákna se vypíše při každém uplynutí intervalu.
- V hlavním programu vytvořte a spusťte 3 vlákna (s různými hodnotami).
- Vytvořte třídu Bariéra - bude obsahovat metodu idenfikace vlákna (přesunuta z třídy vlákna).
Po každém vypsání zadaného počtu identifikací (vlasnost třídy Bariera) na sebe vlákna počkají.
Poslední změna:
2. 5. 2005
Josef Steinberger