Task: Setkat se se zákazníkem (poprvé)
Uspořádat setkání vývojového týmu (nebo alespoň vedoucího) s kontaktní osobou zákazníka (popř. širším zastoupením zákazníka), dozvědět se bližší informace o projektu, dosavadním stavu produktu, hlavních cílech současného vývojového cyklu, popř.: nastřelit první verzi požadavků.
Disciplines: Project Management
Purpose
Získat širší povědomí o zadání projektu a případně vyjednat první podobu požadavků.
Relationships
Categories
RolesPrimary Performer: Additional Performers:
InputsMandatory:
    Optional:
    • None
    Outputs
      Main Description

      Vývojový tým se poprvé osobně sejde se zástupcem zákazníka (kontaktní osobou). Na této schůzce by tým měl zjistit všechny podstatné informace pro počáteční fázi vývoje jak o současně verzi systému, případně přímo její implementaci pro vlastní úpravu a dokumentaci (u brown-field projektů), tak o produkčním prostředí (pokud technický správce je zároveň kontaktní osobou). Rovněž by mělo proběhnout prvotní vyjednávání o požadavcích na finální funkčnost a podobu systému. Tzn., že tým by měl při nejmenším zjistit soubor funkčních i mimofunkčních požadavků, kterou by zákazník rád realizoval a jejich priority. Tento seznam se později může upravit pomocí časových odhadů a odhadů na náročnost.

      Dalšími projednávanými body mohou být:

      • předání (nebo domluva na předání) zákazníkem požadovaných vývojový prostředků (IDE, emulátory, skripty, přístupy k testovací databázi, atd.),
      • zpřístupnění zákazníkem požadovaných nástrojů pro změnové a konfigurační řízení
      • domluva schůzky se širším zastoupením zákazníka, popř.: zástupci koncových uživatelů (vhodné pro lepší sběr požadavků),
      • větší upřesnění požadavků (mohou již na první schůzce dostat finální podobu),
      • nástřel hrubého plánu projektu (časové vymezení fází a iterací a jejich hlavní náplň)
      • apod.
      Key Considerations
      parametry zadání a produkčního prostředí, funkční a mimofunkční požadavky zákazníka, současný stav systému, maximum relevantních informací od zákazníka
      Alternatives

      Na schůzce mohou být již přímo přítomni technický správce systému, další zástupci zákazníka a zástupci uživatelů, pokud to tým s kontaktní osobou vyjednal již v emailové komunikaci před schůzkou.